Založ si blog

Osud, viera, myslenie, karma. . .

Každý z nás sa určite zaoberal otázkou viery. Či už v detskom, tínedžerskom, alebo dospelom veku…Tento môj príspevok nie je o kritizovaní viery v Boha alebo ľudí, ktorý v neho veria. Len by som chcela povedať (napísať), ako to vnímam ja.

Od malička som bola vedená kresťanskou cestou. Začalo sa to krstom, občasným chodením do kostola s mojou maminou a sestrou. Pokračovalo to Prvým svätým prijímaním, pred ktorým som musela absolvovať nekonečné návštevy Bohoslužieb a stretávok, ktoré ma absolútne nebavili…Pamätám sa, ako som sa jedno nedeľné ráno rozplakala pred návštevou kostola. Nechcela som tam jednoducho ísť. Nebavilo ma to, nechápala som, o čo tam vlastne ide. Vtedy mi mamina povedala: ,,Katka, vydrž to do Prvého svätého prijímania, potom tam už chodiť nemusíš.“ A tak aj bolo. Po tejto slávnosti som ešte pár krát navštívila kostol. Po čase, keď som mala asi 15 rokov, som si chcela spraviť Birmovku. Prečo? Od všadiaľ som počúvala: ,,ak nebudeš mať birmovku, nemôžeš sa vydávať v kostole… nemôžeš byť krstnou mamou..“ a tak ďalej. Znova nekonečné nudné, nič mi nehovoriace omše…nakoniec som s tým sekla. Vykašlala som sa na celú cirkev, celé kresťanstvo a povedala si, že nebudem blúdiť v niečom, čo mi nič nedáva, v niečom, v čom nevidím zmysel života. V tomto období ,,hľadania sa“ , som videla film. Myslím si, že ste každý o ňom počuli: The Secret. Tento film, a vlastne aj kniha, mi otvorili oči a dali nový pohľad na svet. Táto kniha je o tom, že pokiaľ chcete žiť život taký, aký ho chcete žiť, bez ohľadu na tom, v akých sociálnych či akých iných podmienkach žijete, môžete dokázať všetko! Všetko, na čo si pomyslíte, to aj máte! Všetky sny, všetko sa vám môže splniť. Ja viem, znie to nereálne a je to ťažké pochopiť. Inak to sformulujem. Ľudia to nechcú pochopiť. Nechcú, pretože už majú svoju vieru, ktorá sa bije s týmto tvrdením. Ľudia veria, že existuje Boh, ktorý dokáže zázraky a všetko čo si ľudia priali a splnilo sa im, pripisujú prítomnosti Boha. Ale ja to vidím inak. To, že sa ľuďom darí alebo nedarí, to, či sú šťastný alebo nešťastný, to, či sa im plnia sny alebo sa im život stráca pred očami…za všetko si môžu sami. Tým, ako MYSLIA. Je to tak úžasný dar, ktorý ak sa naučíme používať, môžeme dosiahnuť všetko! Stačí len chcieť a hlavne si veriť a myslieť pozitívne. To, čomu verím ja, je takzvaná príťažlivá sila. To ako myslíme, ako sa cítime, ako konáme, sa odráža na tom, čo dosiahneme. Predstavte si takúto situáciu: Je ráno. Zazvoní vám budík o pol 6. Zobudíte sa nešťastný, že musíte vstávať do škôl či práce. Narazíte si palec o kreslo v izbe, okolo ktorého musíte prejsť aby ste sa dostali do kúpeľne. Cítite bolesť, hnevnervozitu. Keď sa už konečne dostanete do kúpeľne a chcete si umyť zuby, zistíte, že sa vám predošlí deň minula pasta. Vyjdete von z bytu a prší. Mešká vám autobus. Dostanete zlú známku v škole alebo zlé hodnotenie v práci…a tak ďalej a tak ďalej. Všetky tieto negatívne veci, ktoré naštartovali vaše ráno vás budú sprevádzať celý deň. Nehovorte mi, že sa vám to nikdy nestalo. A určite sa vám stalo, že ste sa ráno zobudili s úsmevom na tvári. Boli ste šťastný, že začal nový deň. Kreslo ste obišli bez problémov, pastu v kúpeľni ste nahradili len čistou vodou, autobus ste stihli na minútu presne, v škole či práci sa vám darilo a deň ste zakončili tak ako ste ho začali- s úsmevom na tvári. A o tomto presne hovorím! Všetko je to o pocitoch, o myslení, o správaní sa k druhým ľuďom, o činoch…tu už pomaly prechádzam ku KARME. Viera k tejto ,,príťažlivej sile“ a karma spolu úzko súvisia. Definícia karmi je: tak ako konáme, tak ako sa správame, všetko sa nám vráti späť. Či už v rovnakej alebo inej podobe. Znova je to celé o myslení. Zoberme si jednoduchý príklad: máte sa učiť na písomku z matematiky. Prerátate si pár príkladov a idete spať s pokojom na duši, že písomku napíšete na výbornú. Na druhý deň sa zobudíte a idete do školy, napíšete si písomku a máte celkom pekný deň…ale čo ten, čo sa večer neučil? Večer zaspáva s obavami, ráno je vystresovaný a vyčíta si, že si pár príkladov neprerátal, nechce sa mu ísť do školy, je znechutený a keď príde písomka, najradšej by sa prepadol. Karma! Ten, čo sa učil a niečo pre seba spravil, má jednotku. Vrátila sa mu snaha a pokojné myslenie. Ale ten, čo sa neučil, dostáva horšiu známku. Je to odmena za to, že je lajdákom. A takto je to v reálnom živote. Mohla by som vám povedať ešte veľa príkladov na karmu či pozitívne myslenie, ale vždy by to bolo o tom istom. Tomuto všetkému predchádza osud. Osud je v podstate príbeh, ktorý žijeme. Niekto by povedal, že je už dávno napísaný a mi sme len obyčajné postavy, ktoré konajú tak, ako autor napísal. Ale to je podľa mňa tiež blbosť. Áno, je to príbeh, ale my si ho tvoríme sami. Svojím myslením a konaním. Ale mám pocit, že to som už písala. Verím, že všetko čo sa nám deje, je pre niečo, čo sa stane v budúcnosti. A to znova vravím o karme.

Ono, ja som sa nad týmto všetkým zamýšľala príliš dlho, nie je to jednohodinová záležitosť že haa idem veriť tomuto lebo to má štýl! .. nie! Dlho som nad tým rozmýšľala, rozoberala som si všetky informácie, ktoré som si musela nájsť na internete, knihách či nejakých prednáškach a debatách. Nechcem vám vnucovať niečo, čo vám je neznáme. Chcela som len podotknúť, že existuje aj niečo takéto. A poradím vám: skúste si zavrieť oči, pustiť si nejakú príjemnú upokojujúcu hudbu a utrieďte si myšlienky. Zrekapitulujte si deň. Aký mal pre vás prínos. Čo by ste chceli dosiahnuť, alebo nejako tak podobne. Keď budete vedieť, čo naozaj chcete, napríklad kolobežku, upnite na ňu celú svoju myseľ. Predstavujte si ju: jej farbu, veľkosť, tvar. Toto opakujte kedykoľvek budete mať chuť, najlepšie pred spaním… časom na ňu ale zabudnete, budete si žiť vlastným každodenným životom. A vtedy, keď to budete najmenej čakať, bude stáť pred vami! Vaša vytúžená kolobežka!

Odpovedzte si sami pre seba: ,,Dostali ste niečo, po čom ste dlho snívali?“ ,,Stretli ste osobu, ktorú ste dlho nevideli, ale nedávno ste na ňu mysleli, že čo asi robí?“

Odpoveď každý pozná vo svojom srdiečku.

Na záver by som chcela len dodať:

 Myslite pozitívne a verte v svoje činy! Všetko je dosiahnuteľné! Nemusíte vidieť celé schodisko keď sa chcete dostať na najvyššie poschodie, stačí, keď stúpite na prvý schod!    

Jemen, USS Carney

Loď v Červenom mori zostrelila raketu, k útoku sa prihlásili húsíovia

25.04.2024 08:40

Vypálená raketa pravdepodobne mierila na loď MV Yorktown plaviacu sa pod americkou vlajkou.

súdne pojednávanie, Mikuláš Černák

Boss bossov pred súdom, aj keď o to nežiadal. Dostane sa Mikuláš Černák na slobodu? Dôkazy stále pribúdajú

25.04.2024 08:00, aktualizované: 08:19

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

katuliatko

anjel ma brzdí, no diabol ženie v pred.. :)

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 4281x
Priemerná čítanosť článkov: 4281x

Autor blogu

Kategórie

Archív